جمعه ٣١ شهريور ١٣٩٦


 

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 255
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
رزومه
 

 


 

مشخصات پرسنلی

 

 

 نام و نام خانوادگی: دکترگیتا مولّلی

 رتبه علمی: استادیار

 گروه: روانشناسی وآموزش کودکان استثنائی

 آدرس و تلفن محل کارتهران، اوين، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

 صفحه شخصی دکتر موللی: http://movallali.uswr.ac.ir | http://drmovallali.mihanblog.com/

 پست الکترونیک     gi.movallali@uswr.ac.ir | drgmovallali@gmail.com

 

 

  

 سایت:

 مرکز فرانک (ویژه کودکان کم شنوا و خانواده):

 http://faranakclinic.mihanblog.com | http://faranakclinic.com/ 

  
 روش کیود(گفتارنشانه دار فارسی):

 https://facebook.com/drmovallali | www.persiancuedspeech.ir

 برنامه فرانک (نسخه فارسی برنامه مامان غازه)

 http://faranak-Movallali.blogfa.com https://facebook.com/faranakclinic

لینک گوگل سکولار:

 https://scholar.google.com/citations?user=rBlFb-cAAAAJ&hl=en

سوابق تحصیلی دانشگاهی

درجه

نام دانشگاه / موسسه

مکان

رشته تحصیلی

دكترای تخصصی

 

 

کارشناسی



کارشناسی  

 

دانشگاه تهران

 

 

 دانشگاه علوم پزشکی تهران

                    

 
دانشگاه علوم پزشكی تهران
  

 تهران

 

 

تهران

 

 

 تهران 

روانشناسی و آموزش کودکان  استثنایی

 

 

 شنوایی شناسی


 

 شنوایی شناسی 

زمینه های تخصصی

 کم شنوایی - ناشنوایی - کودکان کم شنوا - خانواده/والدین کودک کم شنوا -  مداخله زودهنگام -  گفتارنشانه دار(روش کیود) - لب خوانی

قصه گویی مبتنی بر گفتگو (Dialogic story telling) - برنامه فرانک (Parent Child Mother Goose Program

 

سوابق کاری / آموزشی (آکادمیک، سمپوزیوم، کارگاه)

 

سوابق آموزشي (تدريس):

- روانشناسي و آموزش كودكان وبزرگسالان ناشنوا، دانشگاه علامه طباطبایی/ دانشگاه تهران/ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی/دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران/دانشگاه آزاد اسلامی.(مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی)

- مباني شنواييشناسي، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

- روانشناسي آموزش به كودكان نابينا، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشكده روانشناسي.

- توانبخشي شنوايي (لب خواني)، دانشگاه علوم پزشكي تهران.

- گفتاردرمانی (اختلالات زبان و گفتار)، دانشگاه تهران.

- بازپروری حرکتی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

- تهیه مواد درسی کودکان عقب مانده ذهنی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

- بازي درماني،‌ دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

- رشد حسي–حركتي و اختلالات مربوطه، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

- اصول آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

- مشاوره با معلولین، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

-آشنایی با کودکان استثنایی، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.

- سیستمهای اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

 کنگره و سمپوزیوم:

زمان

کنگره و سمپوزیوم

مسئولیت

 1381 اردیبهشت  غربالگری شنوایی ، شناسایی و مداخله زود هنگام در کودکان  دچار نقص شنوایی  دبیرعلمی انجمن
1381 بهمن  نقش و اهمیت یکپارچگی حسی در درمان اختلالات رشدی با  تاکیر بر ساند تراپی  دبیر اجرایی سمینار
 1390 آبان  کودک کم شنوا : آموزش و توانبخشی   دبیر علمی سمینار
 1391 آبان  مدرسه و کودک با نیاز های ویژه  دبیر علمی سمینار
 1394 خرداد  تشخیص و مداخله زودهنگام در اختلالات دوران کودکی /  کودکان با نیاز ویژه  دبیر علمی سمینار

 

 کارگاه آموزشی:         

-بیش از 10  کارگاه یکروزه برنامه فرانک ،مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،تهران/ دوره کشوری ضمن خدمت سازمان آموزش و پرورش استثنایی/، دانشکده توانبخشی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران/ دوره کشوری ضمن خدمت کارشناسان  مسئول ناشنوایان  استانها......  .

- بیش از 25 کارگاه گفتارنشانه دار فارسی، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،تهران/ دوره کشوری ضمن خدمت سازمان آموزش و پرورش استثنایی/، دانشکده توانبخشی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران/ دوره کشوری ضمن خدمت کارشناسان  مسئول ناشنوایان  استانها/ کارشناسان و مربیان کودکان کم شنوا استان آذربایجان غربی، گرگان، البرز  /دانشگاه خوارزمی /مرکز فرانک......  .

- کارگاه های قصه گویی ویژه کودک کم شنوا، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی/ کنگره گفتاردرمانی ایران/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان / دانشگاه علامه طباطبایی...

- کارگاه های مشاوره برای خانواده های کودکان کم شنوا، کارشناسان سازمان بهزیستی/ کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی / کنگره شنوایی شناسی ایران...

-کارگاه آموزش و توانبخشی کودکان نابینا ناشنوا، کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان...

 

مسئولیت های دانشگاهی و علمی

از سال

تا سال

مسئولیت

 1392  تاکنون  مدیر اطلاع رسانی و ارتباطات پزشکی ، معاونت پژوهشی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 1389  تاکنون  مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 1384  تاکنون  گروه روانشناسی وآموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 1383  1384  کمیته تحصیلات تکمیلی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 1381  1384  گروه مدیریت توانبخشی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 1379  1381  گروه ناشنوایان، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

عضویت در مجامع علمی

از سال

تا سال

مجمع علمی

 1392  تاکنون  عضو هیات رییسه انجمن علمی شنوایی شناسی ایران 
 1388  تاکنون  هيأت تحريريه مجله تعلیم و تربیت استثنایی
 1387  1388  همکاری در پروژه بازبینی کتابهای آموزشی توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR با WHO
 1382  تاکنون  همکاری در آموزش مربیان و کارشناسان توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی
 1380  1384  سردبيري نشريه "خبرنامه شنوايي"
     عضو (NCSA Academic advisory Council National Cued Speech Association)  
     همکاری با مرکز آموزشی مونته سوری
     عضو و همکار فرهنگستان زبان و ادب فارسی
     مشاور کارشناسان کتابخانه های فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
     عضو انجمن شنوايي و گفتار و زبان آمريكا (ASHA)
     همكاري با پژوهشكده كودكان استثنايي. سازمان كودكان استثنايي
     همكاري با موسسه فرهنگي فرجام جام جم در خصوص تهيه دانشنامه بزرگ ناشنوايان (دانا) با  همراهي يونسكو
     همكاري با موسسه احيا (احياي كودكان استثنايي)
     همكاري با مجله علوم اعصاب (هيأت اجرايي)
     رابط خبري نشريه توان (نشريه داخلي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي)
     عضو كميته تخصصي ترجمه و تأليف كتب دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
     عضو باشگاه دانشپژوهان جوان
     عضو كميته مترجمان جوان (انتشارات رشد)
     هيأت تحريريه مجله جرس (شنواييشناسي)
     هيأت تحريريه مجله شكست سكوت (كانون ناشنوايان استان خراسان)

انتشارات

1-ژورنال

سال

نام مجله

عنوان مقاله

شماره مجله و صفحه

 

- N Adibsereshki, AM Vernosfaderani, G Movallali  ( 2015)The Effectiveness of Life Skills Training on Enhancing the Social Skills of Children With Hearing Impairments in Inclusive Schools, Childhood Education,

 

- Demehri F , Movallali G  , Ahmadi V.(2015) A Study of Relationship between Early Maladaptive Schemas Self-Concept and Behavioral Problems among Deaf Adolescences and Adolescences with Visual Impairment in YAZD City, Scientific Journal of Ilam University of Medical Sciences

 

- Movallali G, Parhoon K , sharifi  A, Mahvash A , Mohamadnezhad E (2015) Educational Needs Assessment of Student with Hearing loss from their parents' the point of view, International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, Vol. 4, No. 4.

 

- Parhoon K , Movallali G,  Hassanzade S, Mohamadnezhad E (2015) Survey the Knowledge and performance Regular and itinerant teachers of Students with hearing impairment and Prioritize Educational Needs Assessment

 

- گیتا مولّلی ، محسن امیری(1394) ،تاثیر آموزش والدین رفتاری به مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بر کاهش رفتارهای ناسازگارانه و پرخاشگری فرزندانشان،  فصلنامه علمی –پژوهشی کودکان استثنایی، شماره13، ص44-26.

 

- گیتا مولّلی، حجت پیرزادی(1394) ،تاب آوری و کم شنوایی،  فصلنامه طب توانبخشی، سال 4شماره2، ص158-144.

 

- گیتا مولّلی ،سیده سمیه جلیل آیکنار،محمد عاشوری(1394) ،بررسی اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی آسیب دیده شنوایی،  فصلنامه توانبخشی، شماره66، ص85-76.

 

- شکوفه میرزاآقابیک،گیتا مولّلی ،محمد طاهری، سلیمه جعفری(1394) ،بررسی اثربخشی گفتارنشانه دار بر مهارتهای زبانی حفظ موضوع،اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام ، فصلنامه توانبخشی، شماره66، ص17-10.

 

N Adibsereshki, M Shaydaei, G Movallali,(2015)The effectiveness of emotional intelligence training on the adaptive behaviors of students with intellectual disability, International Journal of Developmental Disabilities Vol 0, No 0

 

Movallali G., Rostami M. ,Jafarian-Dehkordi F.,Alkasir E., Veisi N.(2015)Impulsivity and Adjustment in Students with Mathematics Learning Disability: The Benefits of Emotional Self-Regulation Strategies ,IOSR Journal of Humanities and Social Science(IOSR-JHSS),Vol 20 ,Issue 7,VerI, PP 46-53.

 

Movallali G., Amiri M.,Yousefi-Afrashteh M.,Morovatti Z.(2015)Parental Stress and Mental Health in Mothers of Children with Hearing Impairment:The Effectiveness of a Behavioral Training Program ,IOSR Journal of Humanities and Social Science(IOSR-JHSS),Vol 20 ,Issue 7,VerV, PP 89-95.

 

- Sharifi M., Younesi SJ.,Movallali G.,Mohammad-Aminzadeh D.,Rostami M. (2015)Needs and Problems of Students with Physical-Motor Disabilities in Transportation,Communication,Bullying and Leisure-Time , Asian  Journal of Education and e-Learning,Vol 3 ,Issue 4, PP 297-305.

 

- Movallali G.,Kheiri M.(2015)Evaluation of the Effectiveness of Persian Cued Speech Software on Speech Skills of Preschool Children with Hearing Impairment, Journal International Academic Research for Multidisciplinary,Vol 3 ,Issue 6, PP 113-128.

 

- Movallali G.,Poorseyed S.(2015)Attachment Styles and Perceived Parenting Styles:A Comparison of Hearing Impaired Adolescents and Normal Adolescents , Journal of Social Sciences and Humanity Studies,Vol 1 ,Issue 3, PP 7-12.

 

- Movallali G.,Ashori M.,Jalil-Abkenar S., Salehy Z.(2015)Effect of Life Skills Training on Social Skills of Hearing Impaired Students ,IOSR Journal of Research and Methods in Education (IOSR-JRME),Vol 4 ,Issue 5,,Ver II, PP 28-34.

 

- Movallali G.,Amiri M.,Yousefi-Afrashteh M., Morovati Z.(2015)Parental Stress and Mental Health in Mothers of Children with Hearing Impairment: The Effectiveness of a Behavioral Training Program,IOSR Journal of Humanities and Social Science (IOSR-JHSS),Vol 20 ,Issue 7, PP 89-95.

 

- Movallali G.,Shakouri M., Taheri M., Arefi M.,Salehy Z.(2015) Persian Cued Speech:The Effect on Phonological Combination and Segmentation Skills of Children with Intellectual Disability,European Scientific Journal,Vol 11 ,No 8, PP 190-200.

- Movallali G.,Dousti M. , Abedi-Shapourabadi S.(2015) The effectiveness of Positive Parenting Program(Triple P) on Mental Health ofParents of Hearing Impaired Children,J Appl Environ Biol Sci,Vol 5 ,Issue 5S, PP 286-290.

 

- Karkhaneh M., Movallali G.,Ali-Mohammadi M.,Salehy Z..(2015) Effectiveness of Encouragment Training in Alleviating Depression among Mothers of Children with Hearing Impaiment ,Asian Journal of Social Sciences and Management Studies,Vol 2 ,No 2, PP 53-57.

 

-Mirza-aghabeyk SH. ,Movallali G.,Taheri M., Esteki M.(2015) The effect of Cued Speech on story retelling in late implanted prelingual hearing impaired students,Aud Vest Res,Vol 24 ,Issue 1,p25-30.

 

- محمود منصوری بیدخوانی، گیتا مولّلی ، کامبیز کامکاری(1393) ،مقایسه هوش کودکان کم شنوا با سطح هنجار جامعه با نسخه نوین هوش آزمای تهران-استنفوردبینه،  دو فصلنامه شنوایی ،گفتار و زبان، دوره دوم، شماره اول، ص46-39.

- گیتا مولّلی ، فاطمه نیکخو(1393) ،کاربرد روش تفکیکی رفتارهای دیگر برای درمان اختلال پرخاشگری یک دانش آموز کم شنوا، دو فصلنامه شنوایی ،گفتار و زبان، دوره دوم، شماره اول، ص59-55.

- محمد رستمی ، سید جلال یونسی، گیتا مولّلی ، داریوش فرهود ، اکبر بیگلریان (1393)،بررسی اثر توانبخشی روانی مبتنی بر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر افزایش شادکامی نوجوانان کم شنوا،  شنوایی شناسی- دوره 23، شماره 3، ص39-45.

- گیتا مولّلی ، مریم شکوری،مرضیه عارفی،محمد طاهری(1393) ،آیا گفتارنشانه دار می تواند مهارت آگاهی هجایی کودکان کم توان ذهنی را افزایش دهد؟،  دو فصلنامه شنوایی ،گفتار و زبان، دوره دوم، شماره اول، ص54-47.

 

- گیتا مولّلی ، معصومه ایمانی (1393) ،رشد هیجانی در کودکان کم شنوا:بیانات چهره ای،بازشناسی هیجانی،قواعد تظاهر،هیجانات آمیخته و نظریه ذهن خوانی،  شنوایی  شناسی، دوره 23، شماره 6، ص16-1.

 

- سیدزهرا سید نوری ، عباسعلی حسین خانزاده،سیدموسی کافی ،گیتا مولّلی ، رقیه کریمی(1393) تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی برحرمت خود و خودپنداشت دانش آموزان نارساخوان،  مجله مطالعات ناتوانی، دوره 4، شماره 9، ص52-44.

 

- کمال پرهون ، مظاهر بداغی ،گیتا مولّلی ، سعید حسن زاده، کورش امرایی(1393) نیازسنجی آموزشی معلمان عادی و رابط کودکان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر،  مجله مطالعات ناتوانی، دوره 4، شماره 8، ص11-1.

 

 

- گیتا مولّلی ، فاطمه ترابی ، الهام توکلی(1393) ،مروری بر مطالعات پیرامون مشکلات رفتاری افراد کم شنوا،  شنوایی شناسی- دوره 23، شماره.5، ص26-14.

 

- محمد رستمی، سید جلال یونسی، گیتا موللی،  داریوش فرهود، اکبر بیگلریان (1393)بررسی اثر توانبخشی مبتنی برآموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر افزایش شادکامی نوجوانان کم شنوا،شنوایی شناسی، دوره 23،شماره 3،ص45-39.

 

 

- محبوبه خیری، گیتا موللی  (1393)بررسی اثر بخشی  استفاده از نرم افزار گفتارنشانه دار برمهارت بیان اسامی درکودکان کم شنوا،آسیب  شناسی گفتار وزبان، دوره 1،شماره 3،ص50-41.

 

Movallali G.,  Amiri M. ,  Motavallipor A. ,  Salehy Z.(2014)  The Effects of Behavioral Parent Training to Mothers of Children with ADHD in Reducing Parental Stress and Behavior Problems among their Children. IJIRS (International Journal of Innovative Research and Studies), Vol 3,Issue6,pp 98-115.

 

-Movallali G., Sajedi F. (2014) Developing A Bilingual “Persian Cued Speech” Website for Parents and Professionals of Children with Hearing Impairment.. Iranian J Publ Health, Vol. 43, No.3, Mar 2014, PP 367-371.

 

- Rostami M., Younesi J., Salehy Z. , Movallali G.(2014 ) Mental Rehabilitation based on Positive Thinking Skills Training on Increasing Happiness Hearing-Impaired Adolescents.JIARM (Journal of International Academic Research for Multidisciplinary),Vol 2,Issue 5,p 389- 396.   

 

- Aslani L. , Azkhosh M., Movallali G.Younesi  S.J., Salehy Z.  (2014) The Effectiveness of Resiliency Training Program on the Components of Quality of Life in Mothers with Hearing-Impaired Children IOSR (International Organization of Scientific Research),Vol 4 ,Issue 3,Ver.III,p 62-66.   

 

- Parhoon K. , Movallali G., Hassanzadeh  S., Moravej M.(2014) Attitude of  Regular and Itinerant Teachers towards the Inclusion of Hearing Impairment Children,IRJ (Iranian Rehabilitation Journal ,Vol 12,No 22,p 22-28.

 

 - Parhoon K. , Hassanzadeh  S., Parhoon H., Movallali G.(2014) Educational Needs Assessment of students with Hearing Impairment in Inclusive Schools, International  Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, Vol 3,No 2,p 35-44.

 

-Tayyebi Ramin Z,Dadkhah A,Bahmani B, Movallali G. (2014) Effectiveness of group Logo Therapy on increasing the Quality of the Mothers’ life of Hearing Impaired Children, Applied Psychology,Vol 6,p 18-26.

 

- Rostami M., Bahmani B., Bakhtyari V., Movallali G. (2014 ) Depression and Deaf AdolescentsIRJ (Iranian Rehabilitation Journal),Vol 12,No 19,p 43-53. 

 

Rostami M Movallali G., Younesi J., Abbasi S. (2014) Mental rehabilitation based on positive thinking skills training on increasing happiness of boy hearing impaired adolescents. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences,Vol 4,Issue 2,p 290-294. Online International Journal Available at http://www.cibtech.org/jls.htm.

 

- Parhoon K., Parhoon H., Movallali G.(2014).Effectiveness of Training Sensory Stimulation on Gross Motor Skills of 5-7 Years Old Children with Down syndrome.  International Journal of Academic Research in Psychology, Vol. 1, No. 1,p 18- 27.

 

- ساناز جاویدنیا ، کامبیز کامکاری ، گیتا موللی (1392 بهار و تابستان) بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه نوین هوش آزمای تهران-استانفورد-بینه در کودکان با تشخیص نارساخوانی،مجله مطالعات ناتوانی،دوره 3،شماره1، 51-44.

 

گیتا موللی ، مهدی عبدالله زاده رافی ، شهروز نعمتی (1392) مقایسه سلامت عمومی  مادران کودکان کم شنوا و شنوا، شنواییشناسی، دوره، شماره42، ص39-33..

 

- مریم شکوری، گیتا موللی ، مرضیه عارفی،محمد طاهری (1392) تاثیر آموزش گفتارنشانه دار بر آگاهی واج شناسی کودکان کم توان ذهنی، مجله مطالعات ناتوانی، دوره3، شماره3، ص60-50.

 

- زهرا قدبیگی فیروزه ،ساجدی ، اکبر بیگلریان ، گیتا مولّلی  ، سپیده نازی (1392) ارزیابی سطح مهارتهای تکامل فردی-اجتماعی کودکان مبتلا به فنیل کتونوری تحت رژیم درمانی از بدو تولد،مجله توانبخشی،دوره 14 ،شماره 2،ص46-53.

 

- گیتا موللی، سیده سمیه جلیل آبکنار، محمد عاشوری (بهار و تابستان1392) ،بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان کم شنوا.. دوفصلنامه پژوهش های شنوایی، گفتار و زبان. شماره1/ دوفصلنامه ،ص48-41.

 

 

گیتا مولّلی ، کمال پرهون ، نعیمه دانشمندان (1392تابستان )لب خوانی و ادراک گفتار دانش آموزان کم شنوای مدارس ویژه کم شنوایان شهر تهران،مجله توانبخشی،شماره 2  ،ص 29-37 .

 

-Movallali G,Sajedi F (2013) A Persian Cued Speech Website from the Deaf Professionals’ Views,IRJ(Iranian Rehabilitation Journal), Vol 11,No 18,16-21.

 

-Mahvash-Varnosfaderani A.,Movallali G.(2013)The effectiveness of Social Skill Training on Hearing Impaired Students, Zahedan Journal of Research in Medical Sciences,Vol 16,No 9,PP 79-82.

 

-Mahvash-Varnosfaderani A.,Movallali G.( 2013)The effectiveness of life skills training in hearing impaired students for the reduction of social phobia,Iranian Journal of Clinical Psychology,Vol 1,No 2,36-41.

 

-Sajedi F,Nazi S,Rohani F,Biglarian A,Movallali G (2013) Problem-Solving skills in children with early treated phenylketonuria ,IRJ(Iranian Rehabilitation Journal),Vol 11,No 18,41-45.

 

 

- گیتا مولّلی، مهدی عبدالله زاده رافی (1391) گفتارنشانهای: دسترسی کامل به زبان گفتاری برای افراد کمشنوا، شنواییشناسی، دوره 21، شماره 2، ص 18-1.

 

- عباس مهوش ورنوسفادرانی ، نرگس اديب سرشكي ، گيتا موللي (1391)، تأثير آموزش مهارت‌هاي زندگي بر ميزان مهارت‌هاي اجتماعي دانش‌آموزان کم‌‌شنواي فراگير، پژوهش درعلوم توانبخشی دوره 8، شماره3، ص 488-477.

 

- نعیمه دانشمندان ، رباب تیموری ، سمانه حسین زاده ، گیتا مولّلی  ، پوپک ایزدی (1391)بررسی شکایت ازبیماری های گوش خارجی و گوش میانی در کودکان کم شنوای حسی عصبی و ارتباط آن با شکایت از سمعک،مجله توانبخشی،دوره 13،شماره 5،ص24-18.

 

- سیده سمیه جلیل آبکنار، محمد عاشوری ،گیتا موللی (1391 اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی در بهبود مهارتهای حل مساله ریاضی در دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی.  پژوهش درعلوم توانبخشی،سال8،شماره3،ص 11-1.

 

-Movallali, G (2011), Persian Cued Speech: The Effect on the Perception of Persian Language Phonemes and Monosyllabic Words with and without Sound in Hearing Impaired Children,IRJ( Iranian Rehabilitation Journal) Vol 11, No 14, 49-55.

 

-Alibeik H, Angaji SA, Pouriamanesh S, Movallali G (2011) The Correlation Between Left-sidedness and Intelligence as an Advantage for Persistence of Left-handed Frequency in Human Evolutionary Pathway. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(6): 1517-1524.

 

- گیتا مولّلی  ، سید مجید میرخانی ، شهروز نعمتی ، مریم مللی (1390) بررسی وضعیت اشتغال اعضای کانون ناشنوایان شهر تهران، دوفصلنامه شنواییشناسی، شماره 36، ص38.

 

گیتا مولّلی  ، غلامعلی افروز ، سعید حسن زاده ،بهرام ملکوتی،مهدی عبدالله زاده رافی (1390)، ادراک گفتار کودکان دبستانی با آسیب شنوایی: بررسی اثربخشی گفتارنشانهای فارسی، فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، سال 11، شماره4، ص342-335.

 

- سیده سمیه جلیل آبکنار ، گیتا مولّلی  ،نرگس ادیب سرشکی،محمد عاشوری ، (1390)مقایسه اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي-فراشناختی مبتنی بر مهارتهای حل مسأله رياضي در دانش‌آموزان دختر كم‌توان ذهني پايه سوم راهنمايي، پژوهش درعلوم توانبخشی دوره 12، شماره 4، ص67-57.

 

- اکرم پرند ، گیتا مولّلی  (1390) تاثیر آموزش مدیریت استرس بر سلامت روان مادران کودکان با آسیب شنوایی، فصلنامه خانواده پژوهی، شماره 25، بهار 1390، ص25-34.

 

- سمیه انصاری نژاد ، گیتا مولّلی  ، نرگس ادیب سرشکی (1390) اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقا سطوح نظریه ذهن دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، شماره1، دوره2 ص، 120-105.

 

 - محمد طاهري ، معصومه پورمحمدرضاي تجريشي ، گيتا موللي، مهدي رهگذر ، بهار عرشي (1389) رابطه سبك دلبستگي مادران و بلوغ اجتماعي دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني (1387- دوره راهنمايي شهر شيراز سال تحصيلي 88)، فصلنامه حكيم، دوره 13،شماره 2، ص 36-29.

 

- باقر غباری بناب ، اکرم پرند، گیتا مولّلی ، عباسعلی حسین خانزاده فیروزجاه( 1388) بررسی میزان شیوع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران، پزوهش در حیطه کودکان استثنایی،سال 9، شماره 3، ص -238-223.

 

- مهشید فروغان ، گيتا موللي ، مجید سلیمی ، سعید اسد ملایری(1388) ، بررسی تاثیر مشاوره بر سلامت روانی والدین کودکان کمشنوا، مجله شنواییشناسی، دوره 18 شماره 2-1،ص 11-1.

 

گيتا موللي ، شهروز نعمتي (1388) مشكلات فراروي والدين در پرورش فرزندان كمشنوا، دو فصلنامه شنواییشناسی، شماره32، ص1.

- لطفی یونس ، موللي گيتا (1384) غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستانهای هدایت و میلاد شهر تهران، دو ماهنامه دانشور پزشکی، شماره 58، ص 45.

 

گيتا موللي ، آموزش مهارت لبخواني (گفتارخواني)، (1383). دوفصلنامه شنواييشناسي، شماره 22، ص 45.

 

گيتا موللي ، اكبر بيگلريان (1382) هنجاريابي آزمون لبخواني سارا (شماره 2) برروي بزرگسالان شنوا فصنامه توانبخشي، سال چهارم، شماره 13، تابستان.

 

گيتا موللي (1379). آزمون لب خواني سارا: ساخت، ‌ارزشيابي و اجرا بر روي بزرگسالان دچار ضايعه شنوايي اكتسابي، فصلنامه توانبخشي.

 

- گيتا موللي ، عبدالله موسوي(1381) مروري برنيم قرن پژوهش پيرامون گفتارخواني، فصلنامه علمي شنواييشناسي، شماره 18 و 19، پائيز و زمستان،ص76-65.

 

Movallali G,Sajedi F (2013) A Persian Cued Speech Website from the Deaf Professionals’ Views,IRJ(Iranian Rehabilitation Journal), Vol 11,No 18,16-21

- The Effectiveness of Life Skills Training on the Social Competency of Hearing-impaired Students.  Gita Movallali, Somaye Jalil Abkenar , Mohammad Ashouri. Journal of research in hearing, speech and language. 1(1); 41-41.( 2013)

Survey the Knowledge and performance Regular and itinerant teachers of Students with hearing impairment and Prioritize Educational Needs Assessment. Kamal, paraoon, Gita, Movallali, Saeed, Hasanzadeh. Impress in: journal.atu.ac.ir/content.php?pagename=journal&journal_id=12 

 

- The effectiveness of positive thinking skills training on increasing happiness girl hearing impaired adolescents. Mohammad Rostami , Seyyed-Jalal Yunesi , farzaneh bayat- shahbazi,  shafigh mehraban, Guita Movallali , dariush farhood, akbar biglarian.  Impress in  Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology

 

- Depression and suicide in hearing impaired adolescent. Milad Esmaili-Jamkarani1, Mohammad Rostami1, Guita Movallali, Driush Farhood. Impress in Iranian Journal of Exceptional Children

 

- Assessment happiness in hearing impaired adolescents with Cochlear Implant. Mohammad Rostami, Seyyed-Jalal Yunesi, Guita Movallali, dariush farhood, rezgar rostami,  saeid abbasi, akbar biglarian, Impress in Iranian Journal of Exceptional Children

 

- میلاد اسماعیلی جمکرانی، محمد رستمی، گیتا موللی  ، داریوش فرهود ،افسردگی و خودکشی در نوجوانان با آسیب شنوایی،

 

- محمد رستمی ، سید جلال یونسی ، فرزانه بیات شهبازی ، شفیق مهربان ، گیتا موللی ، داریوش فرهود ، اکبر بیگلریان ،بررسی اثر بخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی بر افزایش شادکامی نوجوانان کم شنوای دختر،. زیر چاپ در مجله روانشناسی کودک و نوجوان ملایر

  

- کمال پرهون، گیتا موللی  سعید حسن زاده، بررسی دانش و عملکرد عادی و رابط دانش آموزان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر شهر تهران و اولویت بندی نیاز های آموزشی آنان.  . زیر چاپ در مجله: journal.atu.ac.ir/content.php?pagename=journal&journal_id=12 

 

- مولّلی  گیتا ، افروز غلامعلی ، حسن زاده سعید ، ملكوتي بهرام (1389) تاثير گفتار نشانه‏اي فارسي بر بهبود امتياز تمايز گفتار كودكان كم‏شنوا، دو فصلنامه شنوايي شناسي، شماره 34، ص 39.

 

- Sajedi F, Nazi S, Rohani F,Biglarian A,Movallali G,Ghadbeigi Z(2013) Problem-solving skills level in children with early treated Phenylketonuria, Iranian  Rehabilitation Journal ,11,18,81-90

 

-Movallali G, Mahvash A (2013)Social phobia in Hearing impaired students and the effectiveness of social skills training on reduction of social phobia, Iranian  Rehabilitation Journal ,11,18,31-40. 

 

- Lotfi Y, Movallali G, A Universal hearing Screening (UNHS)in Iran. 2007, Iranian Rehabilitation Journal.

 

2-کتاب

 الف) کتابهای چاپ شده:

سال

عنوان کتاب

ناشر

مکان

 1393  آزمونهای لب خوانی سارا - موللی گیتا  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  تهران
 1393  من خواهری دارم، خواهر من ناشنواست - موللی گیتا  انتشارات رشد فرهنگ  تهران
 1393  اوتو خیلی چیزها را میشنود - موللی گیتا  انتشارات رشد فرهنگ  تهران
 1393  اوتو دستگاه اف -ام میگیرد - موللی گیتا  انتشارات رشد فرهنگ  تهران
 1393  داستان سمعک من - موللی گیتا  انتشارات رشد فرهنگ  تهران
 1393  من باید عمل بشم و کاشت حلزون بگیرم - موللی گیتا  موسسه آموزشی فرهنگی شهد  تهران
 1393  کاشت حلزون چیه؟ - موللی گیتا  موسسه آموزشی فرهنگی شهد  تهران
 1393  من یک پردازشگر کاشت حلزون گرفته ام - موللی گیتا  موسسه آموزشی فرهنگی شهد  تهران
 1393  من یک سمعک استخوانی دارم - موللی گیتا  موسسه آموزشی فرهنگی شهد  تهران
 1392  تدریس مناسب برای کودک کم شنوا - موللی گیتا  مؤسسه فرهنگي فرجام
 جام  جم(ترجمه)
 تهران
 1392   کودک کم شنوا در مهدکودک و پیش دبستانی  عادی - موللی گیتا  مؤسسه فرهنگي فرجام
 جام  جم(ترجمه)
 تهران
 1392  کودک کم شنوا در مدرسه عادی - موللی گیتا  مؤسسه فرهنگي فرجام
 جام  جم(ترجمه).
 تهران
 1392  آموزش ساده گفتار نشانه دار فارسی - موللی گیتا  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  تهران
 1390  گفتارنشانه دار فارسی  نشر فرهنگ معاصر  تهران
 1390   کودک من کمشنواست (آنچه هر مادری باید در مورد  کودک کم شنوای خود بداند) - موللی گیتا  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  تهران
 1389  برقراري ارتباط - موللی گیتا،  وهمکاران  مؤسسه فرهنگي فرجام
 جام  جم(ترجمه)
 تهران
 1389  آنچه مدير مدرسه بايد در مورد آموزش استثنايي بداند -  موللی گیتا و صالحی زینب   مؤسسه فرهنگي فرجام
 جام جم(ترجمه)
 تهران
 1385  زندگي با كمشنوايي - موللی گیتا  نشر ني(ترجمه)  تهران
 1384  گفتارخواني: مباني، اصول و آموزش - موللی گیتا  انتشارات آموزش و پرورش  استثنايي  تهران
 1381  مشاوره: چالش كم شنوايان - موللی گیتا  انتشارات رشد (ترجمه)  تهران
 1381  آموزش گام به گام كودكان كمشنوا در خانه (ويژه كودكان  كم شنوا زير 2 سال) - لطفی یونس و موللی گیتا و حاج علی اکبر اکرم  نشر اساتيد قلم(ترجمه)  تهران
 ب)کتابهای زیر چاپ : 
  
 سري كتابهاي آشنايي با ناتوانيها :
 
 - مولسی گیتا ، ، انتشارات رشد فرهنگ، در دست چاپ.

 
موللی گیتا ، بعضي از بچهها نابينا هستند، انتشارات رشد و فرهنگ.

 
موللی گیتا ، بعضي از بچهها اوتيسم دارند، انتشارات رشد و فرهنگ.

 
موللی گیتا ، بعضي از بچهها بريس پا دارند، انتشارات رشد و فرهنگ.

 
موللی گیتا ، بعضي از بچهها صندلی چرخدار دارند، انتشارات رشد و فرهنگ.
  
 سری داستانهای کودکانه پیرامون کم شنوایی :

 - موللی گیتا ، گوشهای النا (یا چطور من بهترین خواهر بزرگ دنیا شدم)، تهران، انتشارات رشد فرهنگ.

 
- موللی گیتا ، من استثنایی نیستم، تهران، انتشارات رشد فرهنگ. 
  
 مجموعه كتاب كودكان كمشنوا و خانواده:راهنمای معلمان و والدین :
 
 - موللی گیتا، سمعكهاي من، ‌راهنماي كودكان دچار كمشنوايي، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.

 - موللی گیتا، دستگاه اف – ام، راهنماي والدين كودكان دچار كمشنوايي، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.

 - موللی گیتا،  دستگاه اف – ام، راهنماي كودكان دچار كمشنوايي، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.

 - موللی گیتا،  آشنايي با كمشنوايي و سمعك، راهنماي خانوادهها، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.

 - موللی گیتا، آشنايي با كمشنوايي و سمعك، راهنماي والدين، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.

 - موللی گیتا، آشنايي با كمشنوايي و سمعك، راهنماي معلم، تهران، انتشارات دانژه، در دست چاپ.
  

 سری کتابهای آگاهی بخشی کودکان :


 
- موللی گیتا، جدایی مامان خرسه و بابا خرسه،  انتشارات رشد.

- موللی گیتا،  خداحافظ لوزه های من،  انتشارات رشد.

- موللی گیتا، دلم برات تنگ شده(برای کودکان در حال سوگ)، انتشارات رشد.

- موللی گیتا، گوش علی آب آورده است!  ، انتشارات رشد.

- موللی گیتا، لازم است من هم به بیمارستان بروم؟،  انتشارات رشد.

- موللی گیتا، لاکی به بیمارستان می رود، انتشارات رشد.

- موللی گیتا، مامان من کار می کنه !، انتشارات رشد.

- موللی گیتا، هلن کلر جوان، انتشارات رشد.
  

ارائه مقالات علمی در کنفرانس های داخلی

سال

عنوان کنفرانس / سمینار

عنوان مقاله

مکان

 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  برنامه غنچه ها، ویژه مادران نوزادان شنوا / کم شنوا
 مولّلی  گیتا ، همیوند لیلا ، خادمی حمیده سادات  
 19 و 20 خرداد  تهران
 1394
 مشکلات والدین ناشنوای دارای فرزند ناشنوا در ایران
 مولّلی  گیتا  ، برکتی سمیه ، مرسا رویا
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  پزشكان اطفال و مداخله زودهنگام كم شنوايي
 مولّلی  گیتا  
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  والدين و فرزندان کم شنوا:بررسي چالشهاي پيش رو
 مولّلی  گیتا   
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  مقایسه کیفیت زندگی مادران کودکان شنوا و کم شنوا
 طیبی رامین زهرا ، مولّلی  گیتا ، رضایی مرتضی
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  اثربخشی آموزش دلگرمی بر سلامت روان مادران  كودكان کم شنوا
 کارخانه محبوبه ، مولّلی  گیتا
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  مقایسه درک خواندن دانش آموزان نوجوان کم شنوای  دختر مدارس ویژه و تلفیقی
 سلیمانیه نایینی طاهره ، مولّلی  گیتا ، محمدی نجمه
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  عوامل موثر بر بهبود خواندن در دانش آموزان کم شنوا :  مروری بر نیم قرن پژوهش
 سلیمانیه نایینی طاهره ، مولّلی  گیتا
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه   خانواده  و نگرش خواهر و برادران دارای برادر و  خواهر کم شنوا
 مولّلی  گیتا ، پورسید سیدرضا  
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  خانواده کودک کم‌شنوا: تبیین نقش سبک‌های‌ دلبستگی و  شیوه‌های‌ فرزند پروری والدین
 پورسید سیدرضا ،مولّلی  گیتا
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  بررسی تاثیر قصه گویی  مادر کودک مبتنی بر گفتگو بر  بهبود آواسازی و علاقه مندی به کتاب کودک دوساله کم  شنوا - مولّلی  گیتا ،صدری شمین 19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  مداخلات زودهنگام خانواده محور در کم شنوایی :بیانیه  2015 اتریش
 مولّلی  گیتا ، معدنی سارا
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  مداخلات / توانبخشی  ازراه دور (مجازی)
 مولّلی  گیتا ، وامقی روشنک 
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  نقش معناجویی در پیش بینی رضایت از زندگی مادران  دارای کودک معلول
 رسولی رویا ، کارآموز محبوبه ، مولّلی  گیتا  
19 و 20 خرداد  تهران 
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  برنامه ارتقا سطح آگاهی مادران نوزادان کم شنوا
 مولّلی  گیتا
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  بررسی اثربخشی آموزش روشهای مقابله با استرس  برافسردگی و کاهش استرس والدگری مادران کودکان  ناشنوا - مولّلی  گیتا ، امیری محسن 19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  بررسی تاثیر برنامه فرانک بر افزایش سواد ادبی والدین و  کودکان به  عنوان مداخله به هنگام
 کاکاوندی خلیل ، کوهی رقیه ، مولّلی  گیتا 
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  بررسی تاثیر برنامه فرانک بر افزایش سواد ادبی والدین و  کودکان به  عنوان مداخله به هنگام
 مریم سیادتی،مولّلی  گیتا  
19 و 20 خرداد  تهران  
 1394  سمینار تشخیص و مداخله زودهنگام خانواده  محور در  اختلالات دوران کودکی/ کودکان  با نیاز ویژه  تدوین  نسخه ایرانی برنامه توانبخشی نوزادان کم  شنوا(پروانه‌های زیر یکسال و 2-1 سال)
 مولّلی  گیتا ، نرگس شریفی  
19 و 20 خرداد  تهران 
 1392  دوازدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران  برنامه والد کودک فرانک (مامان غازه) برای نوزادان کم  شنوا و والدین : برنامه ای جدید در ایران
 مولّلی  گیتا ، داین مریلین
اردیبهشت
تهران
 
 1391  سمینار دو روزه تازههای سمعک و کاشتهای شنوایی  آیا مشاوره و روانپزشکی جایی در توانبخشی شنوایی  دارد؟
 مولّلی  گیتا  
24 و 25 خرداد تهران 
 1391  یازدهمین کنگره شنوایی ایران  گفتارنشانهای: مروری بر پژوهشها و وضعیت کنونی در  ایران و دیگر کشورها
 مولّلی  گیتا   
26 تا 28 اردیبهشت
تهران
 
 1391  دومین همایش پیشگیری از معلولیتها
 سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
 آگاه سازی والدین از نخستین روزهای تولد کودک کمشنوا،  چرا و چگونه ؟
 مولّلی  گیتا  
تهران 
 1391  یازدهمین کنگره شنوایی ایران  بررسی توانایی شناسایی واجهای همخوان زبان فارسی در  دانشآموزان آسیب دیده شنوایی با کاشت حلزون
 
جلیل آبکنار سیده سمیه ، عاشوری محمد ، مولّلی  گیتا
26 تا 28 اردیبهشت 
تهران 
 1391  سمینارسراسری آموزش و سلامت کودکان  پیش از دبستان
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 بازی و تلفیق کودکان با ناتوانی
 مولّلی  گیتا  
26 و 27 اردیبهشت
 تهران   
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  
 آزمونهای هوشی در کودک کمشنوا
 
منصوری بیدخوانی محمود، مولّلی  گیتا، کامکاری کامبیز
 4-3 آبان
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 مروری بر اثربخشی گفتار نشانهدار بردرک و بیان زبان و  معرفی نرم افزار گفتارنشانهدار فارسی
 خیری محبوبه، مولّلی  گیتا  
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 تاثیر سبک دلبستگی مادران در اختلالات فرزندان  استثنایی آنها -  طاهری محمد ، مولّلی  گیتا ، پورمحمدرضای تجریشی معصومه  4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 بررسی علل خانوادگی مشکلات بهداشت روان کودکان  ناشنوا
عبدالله زاده رافی مهدی، مولّلی  گیتا، حسن زاده مریم
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 روش آموزشی مونته سوری و آموزش و پرورش کودک  کمشنوا/ناشنوا
 مولّلی  گیتا، آذری فریدخت  
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 ادراک کودکان کمشنوا از تجربیات بازی و انتخاب نوع  بازی در یک پژوهش کیفی
 عاشوری محمد، جلیل آبکنار سیده سمیه، مولّلی  گیتا   
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 گزارش موردی از کاربرد گفتارنشانهدار در کودک نابینا  ناشنوا - کریمی وحید فهیمه ، مولّلی  گیتا 4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 گفتارنشانهدار در کودکان شنوای دچارمشکلات گفتار و  زبان - اسکندری زهرا، مولّلی  گیتا 4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 تماشای تلویزیون بر رشد گفتار و زبان کودک کمشنوا مفید  است یا مضر - اصغرپور پریسا، مولّلی  گیتا 4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برمیزان مهارتهای  اجتماعی دانش آموزان کمشنوای فراگیر
 
مهوش ورنوسفادرانی عباس، اديب سرشكي نرگس،
موللي  گيتا ، قاسمخانی محمد 
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کمشنوا/ناشنوا با  استفاده از گفتار نشانهدار انگلیسی
 مولّلی  گیتا، بال کاتلین، بک پاملا  
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه نوین "هوش آزمای  تهران-استنفورد بینه" در تشخیص ناتوانی یادگیری
 
جاویدنیا ساناز ، مولّلی  گیتا ، کامکاری کامبیز
4-3 آبان 
تهران 
1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 تاثیر آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی برکاهش  پرخاشگری دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر
 براتی روح الله ، مولّلی  گیتا  
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 شش مانع بسوی فراگیرسازی بر دانشآموزان با نیازهای  ویژه با معرفی راهبردهای مقابله با این موانع
 
خیری محبوبه ، مولّلی  گیتا
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 بررسی اهمیت محیط شنیداری کلاس درس و معرفی یک  ابزار تشخیصی برای بررسی چگونگی تمایز صداهای  مختلف در محیط در کودکان با آسیب شنوایی
 خیری محبوبه، مولّلی  گیتا  
4-3 آبان 
تهران 
 1391  سمینار مدرسه و کودک با نیازهای ویژه
 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 آسیب مهارتهای حسی-حرکتی و پیامدهای روانشناختی آن
 
نعمتی شهروز، مولّلی  گیتا، اسدی ساغندی محمد مهدی 
4-3 آبان 
تهران 
 1390   کنگره سراسری شنواییشناسی  کودکان کمشنوا: زورگویی و راههای مقابله، آنچه هر مادری باید بداند - مولّلی  گیتا  تهران 
 1390  کنگره سراسری شنواییشناسی  آیا کمشنوایی، دلبستگی نوزاد-مادر را متاثر میکند؟
 مولّلی  گیتا   
تهران 
 1390  سومین سمینار آشنایی با کودکان سندرم  داون  گفتار نشانهای آیا میتواند به رشد گفتار کودک با سندرم  داون کمک کند؟ 
  
مولّلی  گیتا
تهران  
 1390  سمینار کودک کمشنوا: آموزش و توانبخشی  گفتارنشانهای زبان فارسی: معرفی وب سایت
 مولّلی  گیتا  
تهران 
 1389   سمینار آشنایی با سندرم داون  کودکان با سندرم داون: زورگویی و راههای مقابله
 
مولّلی  گیتا
تهران 
 1389  سمينار پيشگيري از معلوليتها  ازدواجهای خویشاوندی، مهمترین علت کمشنوایی: آیا  زمان آن فرا نرسیده است که جامعه را آگاه سازیم؟
 مولّلی  گیتا 
تهران  
 1387  یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی  جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن  افسردگی در مادران کودکان ناشنوا
 مولّلی  گیتا 
1 تا 4 آبان
 تهران 
 1388   کنگره شنواییشناسی ایران  طراحی و تدوین ویرایش فارسی گفتار  نمادین 
(Cued Speech): دسترسی کامل  کودک کمشنوا به گفتار
 
مولّلی  گیتا
تهران 
 1387  همایش کودکان استثنایی  بررسی تحلیلی میزان شیوع اختلالات رفتاری در مدارس  ابتدایی شهر تهران - مولّلی  گیتا دانشگاه تهران 
 1386  همایش کودکان استثنایی  تاثیر آموزش مدیریت استرس برکاهش مشکلات  روانشناختی والدین کودکان با آسیب شنوایی
 مولّلی  گیتا  
تهران 
 1386  ششمین کنگره شنواییشناسی  اضطراب در والدین کودکان عادی و ناشنوا
 مولّلی  گیتا  
25 تا 27
اردیبهشت 
 تهران  
 
 1386  ششمین کنگره شنواییشناسی  بررسی تاثیر مشاوره بر سلامت روانی والدین کودکان  ناشنوا
 مولّلی  گیتا 
25 تا 27 
اردیبهشت 
 تهران
 
 1383  شانزدهمین کنگره بیماریهای کودکان  نقش پزشکان در ارتقای برنامههای شناسایی و مداخله  زودهنگام کمشنوایی - مولّلی  گیتا  تهران
 1382  همايش تكنولوژي توانبخشي  پيشرفتهاي اخير در تكنولوژي: امكان استفاده از سينما و  تلفن براي ناشنوايان - مولّلی  گیتا  تهران
 1382  كنگره علمي "كودك ناشنوا و خانواده  مروري بر وضعيت غربالگري شنوايي نوزادان در جهان
 مولّلی  گیتا
 تهران  
 1382  كنگره گفتاردرماني ايران  آزمون لبخواني سارا: ساخت، ارزشيابي و اجرا روي  گروهي از افراد دچار كمشنوايي - مولّلی  گیتا  تهران  
 1381  همايش "غربالگري شنوايي، شناسايي و  مداخله زودهنگام در كودكان دچار نقص  شنوايي"  نقش تشخيص زودهنگام كمشنوايي بر رشد گفتار و زبان
 
مولّلی  گیتا
 تهران  
 1381  همايش "نقش و اهميت يكپارچگي حسي در  درمان اختلالات رشدي با تاكيد بر Sound Therapy"  تاثير صوت درماني در بهبود برخي از اختلالات شنوايي
 مولّلی  گیتا
 تهران   

 
- Movallali G, Malakooti B, The deaf educators and rehabilitation professionals views about Persian Cued Speech Website, NHS 2012 Beyond Newborn Hearing Screening, Italy, Como Lake, June 2012.

- Movallali G, Amiri M,The effect of behavioral parent training in reducing externalized behaviors of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, 24th International Congress of Pediatrics,Tehran, Iran, Oct 2012.

- Movallali G, Malakooti B, Afrooz GA, Hassanzadeh S, The role of Persian Cued Speech in the improvement of lipreading performance of deaf children,International conference on special education ICOSE 2010, Kyrenia, North Cyprus, 16-18 April 2010.

- Movallali G, Cued Speech can improve communication abilities of hearing impaired children, 21st International Congress of Pediatrics, Tehran, IRAN, 2009.

- Movallali G, Nemati SH, Salimi M, Mental Health in mothers of  normal hearing and hearing impaired children, 21stInternational Congress of Pediatrics, Tehran, IRAN, 2009.

- Movallali G, Malakooti B, Psychological well-being in mothers of children with a cochlear implant, 9th EFAS Congress, 21-24 june 2009, Tenerife Canary Islands, Spain.

- Movallali G, Mothers of deaf children: Mental health and emotional supports needs, NHS 2008, Italy, Milan, June 19-21, 2008.

-Movallali G, Foroughan M, Salimi M, A Group program for pa rents of hearing Impaired children, first European Congress on Prevention, Disorders, Patra, Greece, December, 2006.

-Movallali G, Malayeri S, Development of a Persian Lip reading Test, Symposium on Hearing Rehabilitation and Innovative Inner Ear Therapy, Montpellier, France, September, 2006.

-Movallali G, Lotfi Y, Implementing a Universal hearing Screening in Iran, NHS; Beyond Newborn hearing Screening, Milan, Italy, June, 2006.

-Movallali G, Hessabi F, PsychoTherapy in deaf pupils, 2nd Asian Psychotherapy Congress (APC) Psychotherapy in East: Dialogue among Civilivations, 29th Sep-1st Oct 2004.

 




Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت آموزشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت درمان و توانبخشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییکتابخانه مرکزی